Индийски влак стрела ще пътува под вода

Индийски влак стрела
Първият индийски влак стрела ще се движи и под вода

Как си представяте един индийски влак? И да не сте били там, със сигурност имате достатъчно ясна представа. Претъпкани вагони, мръсотия, като гледаш снимки или видео инстинктивно започваш да си представяш смрадта, която се носи.

Е, това обаче не значи, че в Индия няма хора с прогресивно мислене. Особено по отношение на железопътния транспорт. Индийците не просто са решили да модернизират влаковете си. Заели са се да реализират едно от следващите чудеса на света. Става въпрос за строителството на

първия скоростен индийски влак

който ще пътува и… под вода. Проектът се финансира от Japan International Cooperation Agency. А японците, както е известно, са пионерите в превоза с високоскоростни влакове.

Отсечката ще е малко над 500 км между градовете Мумбай и Ахмедабад, 20 от които ще преминават под повърхността на земята в специален тунел. Влакът ще се движи с до 350 км/ч, а цялото разстояние ще се пропътува за време между два и три часа. В момента най-бързият влак, свързващ двата града, е Дуронто Експрес, който изминава цялото разстояние за 7 часа.

тунел под водата
Влакът под вода ще се движи в специален тунел.

Отсечката, която ще е под водата, се намира при малкия залив Тане близо до Мумбай. Очаква се изпълнението на проекта да започне през 2018 г. Влакът ще е аналог на прочутите японски влакове стрела Шинкансен.

Този влак ще е абсолютно революционно различен на фона на общата мизерия на железопътната система на страната. Индийските влакове са

традиционно известни с мизерията си

с натъпканите като сардели пътници, накацали даже и по покрива, с липсата на нормални за съвременните западни общества удобства.

По гарите е тотална мизерия, в която се въргалят хора, принудени да нощуват на открито дни наред в очакване на влака, на който трябва да се качат. Влаковете разполагат с вагони, разделени в 5-6 класи, които нямат връзка помежду си, за да не може да се преминава в движение.

Мръсотията в по-долнопробните класи е тотална, хората се качват и в движение. На всичкото отгоре, според свидетелствата на множество блогъри в мрежата, за да си доставиш удоволствието да се повозиш на мизерията, е нужно да си купиш билет достатъчно по-рано – поне месец-два преди датата на пътуването. Изобщо всичко е… пословично.

А иначе на индийците не им липсва модерна мисъл и иновативност. През 2015 г. стана ясно, че е започнало разработването на

влакове, които да се движат със слънчева енергия

За целта ще бъдат поставени соларни панели за начало върху товарни влакове и ако експериментът се окаже успешен, постепенно тази практика ще се приложи и върху пътническия превоз.

Още снимки от серията индийски влак вижте в галерията:

 

СПОДЕЛИ
Предишна статияЗащо супер квалифицираните са супер прецакани
Следваща статияАлън Гинзбърг: Съжалявам, че не съм посетил България
Кристина Колева
По натура съм любопитка, по душа съм скиталка. Само с това мога да обясня факта, че от няколко години живея в чужбина, макар от цялото си сърце да обичам България. Обичам да се смея, плаша се от скуката. Естествено, дай ми да пътувам, да срещам нови хора, да опознавам нови места. Обикновено съм кротка, но вътре в мен винаги напира една бунтарка. Всъщност, затова станах журналист преди има-няма 20 години. Обичам да разказвам, но преди това внимателно проверявам всяка подадена ми информация. Това трябва да е изкривяване, придобито от годините работа като разследващ журналист. А може пък точно заради тази страст да станах такава. Разследвала съм случаи на корупция и злоупотреби с власт в известно телевизионно предаване. Вярвам, че журналистиката е призвание на всеки, който иска да промени света около себе си и има волята да преследва тази цел.

Отговор